Vörös és fekete - képregény

vörös.jpgSzerző: Stendhal - Cs. Horváth Tibor - Kormárocs Pál
Cím: Vörös és fekete - Az irodalom klasszikusai képregényben
Kiadó: Képes Kiadó
Oldalszám: 58

SPOILERMENTES ÍRÁS!

Mark Haddon Bumm!-jához hasonlóan az olvasás itt is régi (konkrétan május végi), és csak azért születik meg a kritika az oldalon, mert minden, általam olvasott kötetről szeretnék legalább egy rövid bejegyzést. Ezt most pedig szó szerint kell érteni, mert talán életem legrövidebb recenzióját olvashatjátok.

A papnak készülő fiatalember, Julien Sorel, jóakarója, Chelan abbé közbenjárására kerül Verriéres polgármesterének, de Renal úrnak a házába, gyermekeinek nevelőjeként. A titokban Napóleonért rajongó, önérzetes tanító fiatalos lobogása, vonzó megjelenése erős hatással van a ház gyönyörű úrnőjére, aki soha nem ismerte még a szerelmet...

Az igazság az, hogy azért sem tudok írni sokat erről a kötetről, mert több mint hét hónapja olvastam, így inkább csak az érzések maradtak meg bennem. Korcsmáros Pál feldolgozása pont abban az időszakban talált meg, amikor nagyon odavoltam a képregényekért. Mivel Stendhal művét nagyon szeretem (emlékszem, gimnáziumban három nap alatt olvastam el a regényt), így nagy bizakodással és nosztalgiával vettem kézbe a rajzolt verziót. 

De kár volt, mert nagyot csalódtam a kiadásban. A történetre, bevallom, csak nagy vonalakban emlékeztem, és bíztam benne, hogy ez majd felfrissíti, de végig csak kapkodtam a fejemet, és folyamatosan azt kérdeztem magamtól, hogy akkor most mi van? Nagyon kevés ugyanis ez az 53 oldal, amin elmesélik a több mint hatszáz oldalas művet. Teljesen érthetetlen volt számomra, hogy a szereplők miért cselekedik azt, amit, mi motiválja őket, milyen érzések dúlnak bennük. Nem tagadom, a Nyomorultak képregényverziója sem sikerült tökéletesre, de ott legalább adott volt, hogy kizárólag Valjean-ra koncentrál a páros, így ha sok mindent ki is maradt a sztoriból, érthetően és könnyen fogyaszthatóan lett tálalva. Itt ez nagyon hiányzott, csak ugráltunk a legfontosabb jelenetek között, minden logika nélkül. Ennél még a "kötelezők röviden"-féle összefoglalás is jobban sikerült.

Értékelés: 10/4