Heti csaj örökké

Az Ulpius-ház Kiadó New Adult-sorozata az utóbbi időben újabb szerzőkkel és kötetekkel bővült, most viszont lássunk két régebbit kiadást. Az egyik a nyár végén megjelent One Week Girlfriend - Heti csaj Monica Murphy tollából, a másik az ősszel kiadott Forever My Girl - Örökké a csajom Heidi McLaughlintől. Vendégbloggerünk, Dorkaa írását olvashatjátok:

heti.JPG"Átmenetiség. Ezzel a szóval jellemezhetném az életemet az utóbbi néhány évben. Átmenetileg dolgozom, amíg meg nem szabadulok innen. Átmenetileg a kisöcsém anyukája vagyok, mivel anyánk szart sem törődik velünk. És átmeneti csajszi vagyok, mert könnyen megkaphat bárki. Legalábbis a pletyka szerint. Most éppen Drew Callahan átmeneti csaja vagyok. Ő az egyetemi futballcsapat sztárja, és körülrajongják. Gyönyörű és édes srác – és rejtőzködőbb, mint én. Ő vezetett be engem ebbe a hamis világba, ahol láthatóan ki nem állhatnak engem. És ahol mindenki akar tőle valamit. Bár az egyetlen dolog, amit, úgy tűnik, ő akar, az… Én vagyok. Már nem tudom, mit higgyek. Csak azt tudom, hogy Drew-nak szüksége van rám. És én mellette akarok lenni. Mindörökké."

Fable, a főhősnő szavaival kelti fel a figyelmet a kiadó a Heti csaj című regényre, amely súlyos problémákról beszél. Habár a borító és a téma is azt sugallná, hogy ismét egy erotikus kötettel van dolgunk, nagyot koppanhatunk, mert ennek a könyvnek van rendes története, meg mondanivalója is. Fable - hogy eltartsa a családját - prostituáltként dolgozik, no ha ez nyíltan nincs kimondva a történetben (tehát nem a kiállok az utcasarokra típus), hanem csak utalást kapunk rá. Éppen ezért nem tud nemet mondani Drew-nak, aki 3000 dollárt fizet neki, ha eljátssza a családja előtt egy hétig, hogy a barátnője. Azonban a fiúnak is meg van a maga problémája, de talán éppen Fable lesz majd a segítségére. 
Hasonlóan az általam eddig olvasott new adult-könyvekhez, itt is két, sérült lelkű főhőst kapunk, akik felváltva mesélik el történetüket. A szerző egészen jól megoldotta a kettős nézőpontú írást, nekem legalábbis sikerült mindkét fél bőrébe belebújnom, megérteni őket. A lelki sérülés viszont abszolút hiteles, nincsen eltúlozva, a problémákat a megfelelő módon reagálják le és állnak az adott kérdéshez, nem csinálnak a bolhából elefántot, mint ahogy egyes regényekben - nem csak a NA műfajon belül - teszik azt. Számomra Drew sokkal szimpatikusabb volt, mint Fable, bár vele sem volt túl sok problémám, egyszerűen a focista közelebb állt a szívemhez. A történet nem a cselekmény miatt izgalmas, hanem kettőjük lelki világának bemutatása és változása okán válik olvasmányossá. 
Nem egy könnyed sztori, a lightos borító és a fülszöveg ellenére, mert komoly problémákkal is foglalkozik, amit nem feltétlenül várna az ember egy ilyen könyvtől. Remélem, a folytatás a jövő év elején megjelenik, mert kíváncsi vagyok arra, hogyan is ér véget hőseink különös története.
Monica Murphy: One Week Girlfriend - Heti csaj, ford. Szabó Olimpia, Ulpius-ház Kiadó, 2013, 254 oldal, 3499 Ft
 

forever.JPG"Sosem hittem volna, hogy rocksztár lesz belőlem. Az egész életem előre eltervezett volt. Futballozás a főiskolán. Bekerülni a Nemzeti Futball-ligába. Házasság a középiskolai szerelmemmel, majd boldogan élni, míg meg nem halok. Mindkettőnk szívét összetörtem aznap, amikor közöltem vele, hogy elmegyek. Fiatal voltam. A magam szempontjából jó döntés volt, ám kettőnket illetően nem volt az. Lelkem bánatát zenében sírtam el, de őt soha nem feledtem. Az illatát… A mosolyát… Most hazafelé tartok. Tíz év telt el. Remélem, képes leszek mindezt elmagyarázni neki ennyi idő után. Még mindig utána sóvárgok. Ő az én örök szerelmem…"

Heidi McLaughlin könyve kissé kilóg a sorból, ugyanis inkább felnőtteknek szóló romantikus történet ez, semmint new adult-regény. Egyfelől a szereplők is jóval idősebbek, mint a NA-hősök általában, másrészt a problémáik is sokkal komolyabbak, érettebbek. Ennek ellenére egy kifejezetten jó könyvről van szó, amely hol mosolyt csal az olvasó arcára, hol könnyeket a szemébe.

Már maga az az esemény, ami miatt Liamnek vissza kell térnie a szülővárosába tragikus: legjobb barátja, Mason életét vesztette egy autóbalesetben. A híres zenésszé vált férfi kötelességének érzi, hogy felajánlja a segítségét az özvegynek, aki két lányát egyedül kénytelen nevelni a tragédia után. Ekkor találkozik Liam ismételten Jojoval, a lánnyal, akibe már több mint egy évtizede szerelmes, és akinek a helyét senkinek sem sikerült eddig átvennie. Ám Jojo időközben túltette magát a férfin, legalábbis látszólag, így Liamnek nem csak a múlttal, de egy vőlegénnyel is fel kell vennie a versenyt.

Egyedüli ok, amiért el tudom képzelni a New Adult-besorolást, az a gimnáziumi időkre való visszaemlékezések sokasága. Ezek a jelenetek a két pár - Liam és Jojo, valamint Mason és Katelyn - életét mutatják be, akiket mindenki a suli álompartnereinek képzelt el, ám Liam egy napon elhagyja Jojót. Eleinte nem volt szimpatikus nekem a főhős, de ahogy haladtam a könyvvel úgy kezdtem igazán megérteni őt, és vált egyre rokonszenvesebbé. Hibázott az életben, többször is, valamennyit meg is bánt belőle, de talán épp ezektől a mozzanatoktól lett annyira életszerű a karakter. Ugyanakkor Jojo kételkedése is érthető volt, bármennyire is tudtam én mint olvasó, hogy kit szeret valójában, megértettem a lelki vívódását: egyszer már nagyot csalódott, 10 évébe telt, mire sikerült rendbe hoznia az életét. Nem csodálom, hogy nem akart kockáztatni és inkább választotta volna a boldogtalanabb, de szenvedésektől többnyire mentes életet, semmint a rövid életű boldogságot.

Egyszerű történetről van szó, amelyben két harmincas évei elején járó ember keresi a boldogságot, próbál helyesen cselekedni. Ez mellett néhol reményt ad, néhol elkeserít, a szereplőkkel együtt engem is elnyomott a gyász hangulata vagy éppen felemelt a gimnazista évek iránti nosztalgikus érzés. A folytatásban új szereplőkkel ismerkedhetünk meg közelebbről (vagyis akik itt mellékszerepben tűntek fel, a második részben főhősökké alakulnak át), kíváncsian várom. 

Heidi McLaughlin: Forever My Girl - Örökké a csajom, ford. Rákócza Richárd, Ulpius-ház Kiadó, 2013, 268 oldal, 3499 Ft

A cikket írta: Dorkaa