Az erotika hálójában

day-sylvia-egymasba-fonodva-1.jpgA következő cikk egy vendégírás a blogon! A recenziót Dorka írta.

Fülszöveg: Eva és Gideon nem menekülhet a múlt démonai elől – viselniük kell birtoklási vágyuk következményeit. Megismertem Gideon Crosst, és abban a pillanatban éreztem, hogy van benne valami, amire szomjazom, aminek képtelen vagyok ellenállni. Veszélyt jelent, jól tudom, és hozzám hasonlóan az ő lelke is sérült. Ám ellenállhatatlanul vonz, s az élet nélküle elképzelhetetlen számomra. Senki nem tudja, mi mindent kockáztatott értem. Ijesztő, hogy múltunk sötét árnyai elől nincs menekvés – felfalhatnak minket. Súlyos titkainktól nem szabadulhatunk, mégis megpróbáltunk dacolni a sorssal, és megadtuk magunkat leküzdhetetlen vágyunk elsöprő erejének.

Amikor az Ulpius-ház Kiadó belekezdett a Szürke ötven árnyalatába, csak a nagy felhajtás miatt olvastam el a trilógiát. Túlzottan mély nyomot nem hagyott bennem, de nem szabad egy rossz könyv miatt eltemetni a műfajt, így Sylvia Day sorozatába is belekezdtem. A Hozzád kötve és a Melléd láncolva alapján bizakodni kezdtem, hogy igenis lehet gyöngyszemekre akadni az erotikus irodalomban is, de sajnos a most megjelent harmadik rész kissé elbizonytalanított. 

Persze, nem azt mondom, hogy az első két rész tökéletes volt, de a történet végig szerethető maradt, és nem éreztem azt, hogy a szexet helyezi előtérbe az írónő a sztori helyett. A kocka azonban fordult, a szereplők kb nyulakká változtak, és ahol csak tudtak, egymásnak estek (ebben a tekintetben a cím abszolút helyt álló). A legnagyobb baj szerintem az, hogy az írónő a siker és az ezzel járó honorárium okán plusz két kötettel szeretné megörvendeztetni a rajongókat, így a befejezésben tervezett eseményeket három részre bontja, amitől az egész történet belassult, és csak az erotikával tudta kitölteni a lyukat. Kicsit olyan ez a regény, mint ha egy helyben toporogna a szerző, mert még pontosan maga sem tudja, mit akar kezdeni hőseinkkel. 

A kedvenc részeim Gideon múltjához kapcsolódtak, végre többet is megtudhatunk a gyerekkoráról, de sajnos ebből viszonylag kevés jutott a fentebbi okok folytán. Apróbb utalásokat mindvégig kapunk, de olyan eget rengetően nagy dologra nem derül fény, egyszerűen nem érzek késztetést arra, hogy minél hamarabb a kezembe vegyem a folytatást. Eva és Gideon egyébként is mellőzve lett ebben a részben, pedig a korábbi két kötetben remekül felépítette az ő jellemüket és kapcsolatukat, igazán többet ki lehetett volna hozni belőlük. Ezzel szemben az idáig mellékszereplői státuszban tetszelgő karakterek előtérbe kerültek, amivel egyébként nem is lenne semmi bajom, de abszolút papírfiguráknak éreztem őket, sablonosak voltak végig. Ráadásul voltak fejezetek, amikor őket is csak ide-oda dobálta a szerző, nem tudom, hogy a későbbiekben mit tervez velük, de nagyon bízom benne, hogy a negyedik részre összeszedi magát, és egy ugyanolyan szórakoztató kötettel rukkol elő, mint az előzmények.

Sylvia Day: Egymásba fonódva (Crossfire 3.), ford. Hoppán Eszter, Ulpius-ház Kiadó, 2013, 448 oldal, 3999 Ft