Bűnös?

bunos.JPGSzerző: Ferdinand von Schirach
Cím: Bűnös? (Verbrechnen)
Fordító: Várnai Péter
Kiadó: Partvonal Kiadó
Oldalszám: 176

SPOILERMENTES ÍRÁS!

Ferdinand von Schirach másik magyarul megjelenő, hasonló tematikájú könyvéről januárban írtam kritikát. Az Ártatlan? c. kötet 15 bűnügye között voltak izgalmasak, unalmasak egyaránt, de összességében megfogott, ezért kihasználva a Partvonal Kiadónak a nyitási akcióját, beszereztem az első részt is.

A kötet 11 bűnügyi esetet tartalmaz, mind von Schirach praxisának termékei. Egy férfi, aki több mint negyven év után végez feleségével, holttestét feldarabolja, ráadásul saját maga jelenti a gyilkosságot, mégis a büntetés csekély mértékű. Egy fiatal lány megöli a testvérét, mindezt a testvéri szeretet nevében. Egy szállodában holtan találnak egy fiatal lányt, a szeretője alibije azonban mindvégig ellentmondásos. Egy férfi megmenti testvérét a börtöntől, mire bátyjai szokásukhoz híven megverik. Egy férfi kirabol egy bankot, hogy visszatérhessen a boldogság földjére.

Ez a kötet jóval alulmúlta a folytatást. A 11 esetből négyre tudom azt mondani, hogy tetszett, érdekelt, de sajnos ezek közül is csak fele érte el azt a színvonalat, amelyet az Ártatlan? olvasása után vártam. Némelyik esetet nem is tudom, miért írta meg a szerző, mert sem izgalmasnak nem volt mondható, sem mondanivalója nem volt.

A történetek nagy részének szinte semmi köze sem volt a joghoz, vagy ahhoz, hogy von Schirach milyen büntetőjogász, ilyen sztorik megírásához elegendő fantáziával és jó írói vénával rendelkezni. Az is idegesített, hogy az egyik leghosszabb írás - Summertime - csattanójára, már jóval előbb rájöttem, mint ahogyan az ügyvédek sokasága, hiszen annyira kézenfekvő volt.

Érdekes, hogy pont a legelső és a legutolsó történet vált a kedvencemmé, így a jó nyitást követő nagy zuhanást egy jó zárás követte, ezáltal nem úgy fejeztem be a könyvet, hogy kár volt kézbe venni. Nem tudom, ha ezt a kötetet veszem először kezembe, elolvastam volna-e a folytatást, de örülök, hogy fordítva történt, mert akkor egy csomó jó sztoritól fosztottam volna meg magam. Kíváncsi vagyok, lesz-e a harmadik rész, és hogy az az első vagy a második kötetre fog hasonlítani.

Értékelés: 10/6